تبلیغات
تصاویر زیباسازی نایت اسکین

ابزار وبلاگ




در این وبلاگ
در كل اینترنت

مترجم سایت

آموزش رانندگی+ رانندگی+ آموزش رانندگی با دنده اتوماتیک +مربی آموزش رانندگی+ آموزش رانندگی به گواهینامه دارها+ ranandegi+ آموزشگاه رانندگی+رانندگی تدافعی +driving+ بهترین مربی رانندگی+ مربی تعلیم رانندگی + آموزش رانندگی مجازی+ آموزش رانندگی خصوصی+ریس +آموزش - توصیه برای رانندگی در فصل زمستان
 
آموزش رانندگی+ رانندگی+ آموزش رانندگی با دنده اتوماتیک +مربی آموزش رانندگی+ آموزش رانندگی به گواهینامه دارها+ ranandegi+ آموزشگاه رانندگی+رانندگی تدافعی +driving+ بهترین مربی رانندگی+ مربی تعلیم رانندگی + آموزش رانندگی مجازی+ آموزش رانندگی خصوصی+ریس +آموزش
 
 
یکشنبه 5 آذر 1391 :: نویسنده : ramtin karimi

رانندگی در فصل سرما دارای شرایط و ویژگی های خاص خود است. برای رانندگی در پاییز و زمستان باید قبل از نزول برف، سرما و گرفتار شدن در یخبندان به خصوص در جاده ها پیش بینی های لازم را اتخاذ کرد تا ضمن جلوگیری از بروز سوانح دلخراش از ماندن در سرما و یخبندان، مصون بود.

راننده خوب پیوسته به عوامل و عناصر موثر در رانندگی مانند وضعیت خودرو و راه، شرایط محیط مثل هوا و نور لازم، تعداد وسایل نقلیه در حرکت و وضعیت روحی و جسمانی خود توجه می کند و مهم تر آنکه پیشگیری های منطقی و مناسبی را برای جلوگیری از بروز تصادف انجام می دهد و با سرعت مطمئن رانندگی می کند.

10 توصیه را در اختیارتان قرار می دهیم:
1 آهسته برانید. این را که خودتان هم بهتر از هر دانشمندی می دانید. مساله فقط این است که به آنچه می دانید معمولا عمل نمی کنید. علت اصلی بیشتر تصادفات در فصل زمستان، سرعت بیش از حد رانندگان است که وقتی زمان ترمز زدن می رسد، ناگهان متوجه می شوند ترمزشان کارایی لازم را ندارد. یادتان باشد که حد مجاز سرعت برای سطوح خشک جاده و شرایط آب و هوایی خوب در نظر گرفته شده است.
2 اگر اتومبیل دو دیفرانسیل دارید، بیش از حد به آن اعتماد نکنید. البته احتمالا از این اتومبیل های به اصطلاح Suv ندارید که به آن بیش از حد اعتماد داشته باشید اما در صورتی که چنین خودرویی زیر پای شماست. فکر نکنید اتومبیلی جاده ای و خارج شهری در اختیار دارید و هر کاری دلتان می خواهد، می توانید انجام دهید. اتفاقا این نوع خودروها به علت شکل و ارتفاعاشان، بیشتر از سواری های معمولی، مستعد چپ شدن هستند. اگر یک اتومبیل دو دیفرانسیل می رانید، حتکا بند قبلی را دوباره بخوانید و « آهسته برانید»
3 از خودروی جلویی فاصله بیشتری بگیرید، زودتر روی ترمز بزنید و فاصله های دورتر را بپایید. حتما خودتان خوب می دانید که روی جاده یخ زده یا نمناک، زمان و فاصله توقف بعد از ترمز زدن بیشتر می شود؛ بنابراین فاصله بیشتری بگیرید و به حرکات رانندگان دیگر بیشتر توجه داشته باشید. این نکته را نیز به یاد داشته باشید که حتی در مواقعی که خیابان یا جاده، یخ زده به نظر نمی رسد، سطح پل ها و نقاطی که زیر سازی فولادی دارند، ممکن است یخ بزند و لغزنده باشد.
4 حواس تان به خودروهای سنگین راهداری یا شهرداری باشد.
در مواقعبرف سنگین، خودروهای سنگین برای باز کردن خیابان فعال می شوند اما کند بودن خود آنها حادثه ساز می شود؛ چون رانندگان بی حوصله سعی می کنند از آنها جلو بزنند و گاهی اوقات با سرعت در توده ای از برف فرو می روند. بنابراین فاصله ای در حدود 60 متر ( به اندازه 15 خودرو) از این اشیاء بزرگ را حفظ کنید.
5 شیشه ها و آینه ها را از برف و یخ پاک کنید
در فصل زمستان کمی بیشتر برای پاک کردن شیشه ها و آینه ها وقت بگذارید؛ مخصوصا اگر اتومبیل شما فاقد امکاناتی مانند گرمکن شیشه پشت یا گرمکن آینه بغل باشد( که اکثر سواری های موجود در خیابان ها و جاده های ما فاقد ای تجهیزات هستند.) در روزهای برقی به یک قطعه کوچک تمیز روی شیشه جلو یا عقب اکتفا نکنید. پاک کردن کامل یشه عقب مانع از پرتاب ناگهانی توده ای از برف روی شیشه جلویی خودرویی که پشت شماست و تصادم آن خودرو با شما می شود. دقت کنید که چراغ جلو، راهنما و چراغ قرمز نیز پاک باشد و دیده می شود. در روزهای برفی با چراغ جلوی روشن و نور پایین حرکت کنید تا چراغ عقب نیز دیده شود .
6 سیستم خنک کننده خودرو را بررسی کنید
بسیاری از مردم فکر می کنند جوش آوردن خومدرو مشکلی مختص تابستان است اما در زمستان نیز خودرو ممکن است جوش بیاورد. این مشکل در مواقعی پیش می آید که سیستم خنک کننده، خوب عمل نکند؛ بنابراین حواس تان به این بخش نیز باشد تا موتور اتومبیل صدمه نبیند.
7 باک بنزین را پر نگه دارید یا حداقل همیشه بیش از نیمی از آن را پر کنید.
اگر فصل زمستان در جاده می رانید، پر نگه داشتن باک ممکن است اهمیت حیاتی داشته باشد چون در صورت نقص فنی یا حادثه ای مانند سقوط بهمن، باک بنزین تنها منبع گرم کننده سرنشینان است.
پر نگه داشتن باک بنزین در فصل زمستان، یک دلیل فنی نیز دارد؛ گرم و سرد شدن هوا در روز و شب، باعث میعان رطوبت موجود در نیمه خالی باک ورود آب در بنزین می شود که هم به عملکرد موتور لطمه می زند و هم موجب پوسیدگی باک می شود.
8 برف پاک کن ها را سالم نگه دارید.
اطمینان حاصل کنید که تیغه برف پاک کن سالم است. حتی اگر بارندگی نباشد، ممکن است قطعات برف و یخ روی سقف ذوب شود و روی شیشه جلو بریزد یا آب از زیر لاستیک خودروهای دیگر به روی شیشه بپاشد و دید شما را مختل کند.
9 زنجیر چرخ را پیشاپیش و در خانه نصب کنید.
تا زانو در برف و آب یخ گل آلود فرو رفتن در تاریکی و در حالی که خودروهای دیگر از یخ گوش تان عبور می کنند، تجربه بسیار ناخوشایندی است که اگر پیش از سنگین شدن بارش برف، بی توجه به آن از خانه بیرون بزنید و فقط زنجیر چرخ را در صندوق عقب بگذارید، مکن است تجربه کنید.
10 وسایل اظطراری را همراه داشته باشید.
در زمستان و به ویژه در سفرهای جاده ای همیشه جعبه کمک های اولیه، نقشه، برف روب، کبریت، شمع، یک کیسه شن، ملحفه، دستکش و در صورت امکان، یک تابلو خطر و اعلام کمک، همراه با خود ببرید، بد نیست اگر لباس های زمستانی مندرس و پوتین های کهنه ای را که هرگز نمی پوشید، در صندوق عقب بگذراید.
 

برای جلوگیری از تصادفات، خطرات و مشکلات ناشی از سفرهای زمستانی و یخ و برف باید به نکات زیر توجه داشت:

۱) با سرعت کمتر از روزهای معمولی که جاده خشک است حرکت کرده و خودرو را در حرکت ثابت نگه دارید.

۲) در پیچ ها با دقت و به آرامی گردش کنید.

۳) از گردش و انحراف ناگهانی خودداری کرده و از ترمز کردن ناگهانی بپرهیزید.

۴) از فشار دادن روی پدال گاز یا برداشتن فشار از روی آن به طور ناگهانی خودداری کنید.

۵) از سرعت زیاد در راه های با دست انداز بپرهیزید.

۶) از رانندگی در لبه راه ها یا شانه های راه خودداری کنید.

۷) در یک سطح لغزنده وقتی که سرعت دارید از تغییر وضعیت به دنده سنگین خودداری کنید.

● نحوه انتخاب لاستیک در زمستان

یکی از مهم ترین موارد در سفرهای زمستانی انتخاب لاستیک مناسب است. چون یخ و برف باعث سرخوردن و موجب بروز مشکلاتی در رانندگی می شود، بنابراین برای ایجاد اصطکاک بیشتر باید از لاستیک های یخ شکن و آج درشت استفاده کرد.

با اینکه لاستیک های برفی به صورت های مختلفی عرضه شده اما همین که به زمین های یخبندان برسند مانند لاستیک های معمولی عمل می کنند بنابراین باید از لاستیک های میخ دار یا زنجیر چرخ استفاده کرد.

لاستیک ها انواع بسیار دارند اما لاستیک های رادیال بهترین نوع لاستیک در تمام چهار فصل است و می توان آنها را در برف کم نیز مورد استفاده قرار داد.

هرگز لاستیک های معمولی و لاستیک های رادیال را با هم مورد استفاده قرار ندهید، چون واکنش هر کدام با دیگری متغیر بوده و سبب می شود در لحظات بحرانی کنترل فرمان به راحتی از دست راننده خارج شده و حادثه آفرین شوند.

● ترمز در برف

ترمز کردن در یخ و برف کاملا باید به صورت سبک انجام گیرد و راننده باید آنچنان ترمز کند که چرخ ها قفل نشوند چون قفل شدن چرخ ها نه تنها مسیر توقف را طولانی بلکه فرمان را نیز از کنترل خارج می کند.

راننده خوب و محتاط معمولا سه الی چهار برابر مسیری را که در مواقع عادی لازم است برای توقف در برف و یخ پیش بینی می کند.

همچنین باید مقداری از توجه خود را به راننده های مقابل و پشت سر معطوف کند زیرا امکان دارد که رانندگان دیگر، رعایت شرایط خاص را نکرده و وی را به مخاطره افکنند.

اگر در اثر بی مبالاتی و اصطکاک کم جاده، در شرایط اقلیمی خاص کنترل خودرو از دست شما خارج شد، سعی کنید خونسردی خود را کاملا حفظ کرده و بلافاصله پدال گاز را رها کنید و فرمان را در جهت مسیر سرخوردن نگه داشته که کمک بیشتری به چرخ های جلو بدهید تا به زمین بچسبد و به هیچ وجه ترمز نکنید زیرا اتومبیل بیش از حد از کنترل خارج می شود.

● سرخوردن خودرو

اگرچه وضعیت خودرو و جاده در لغزیدن آن سهیم است ولی بدون تردید، عامل اصلی آن راننده است. در رانندگی سه نوع سرخوردن وجود دارد که به دلایل زیر اتفاق می افتد:

۱) سرعت بیش از حد خودرو و نامناسب بودن آن با وضعیت جاده و ترافیک

۲) شتاب زیاد (گاز دادن بیش از حد)، ترمز گرفتن و نیرویی که در پیچ های جاده به لاستیک تحمیل می شود.

۳) ترکیبی از دو حالت فوق

سرخوردن چرخ های عقب در اثر کاهش چسبندگی آنها اتفاق می افتد. این حالت معمولا در نتیجه سرعت بیش از اندازه و نیروی سر پیچ ها اتفاق می افتد.

ممکن است شتاب خودور و نیروی بیش از معمول ترمز نیز به این حالت کمک کند. این نوع لغزیدن به آسانی تشخیص داده می شود. با کمی بی دقتی ممکن است خودرو هنگام پیچیدن کاملا دور خود بچرخد.

برای از بین بردن عوامل لغزش خودرو باید پا را از روی پدال گاز و ترمز بردارید و حرکت خود را با فرمان هماهنگ کنید.

وقتی خودرو در جهت نادرست حرکت می کند، عکس العمل طبیعی شما باید این باشد که با استفاده از فرمان، آن را به مسیر صحیح برگردانید.

سرخوردن چرخ های جلو نیز وقتی اتفاق می افتد که چسبندگی آنها کم شده باشد. در این حالت کنترل مستقیم خودرو از دست راننده خارج می شود.

توصیه می شود فرمان را در جهت حرکت خودرو هدایت و سعی کنید که با تشخیص و با از بین بردن علت به مرور چرخ های خودرو را به صورت مستقیم برگردانید یا فشار روی پدال گاز و ترمز را کاهش دهید.

 




نوع مطلب :
برچسب ها :




درباره وبلاگ


ضمن خیر مقدم به شما بازدیدکننده عزیزبه استحضار شما دوست عزیز می رساند که مرکز بین المللی رانندگی کریمی با تجربیات بین المللی و اساتید فوق حرفه ای در سطوح مختلف جهت برگزاری دوره های مختلف از سطح مبتدی برای گواهینامه دارهای فاقد مهارت تا سطح فوق حرفه ای برای ریس اعلام آمادگی دارد. تجربه+دانش+تعهد+تخصص بین المللی=آسایش و آرامش شما دوست عزیز. کیفیت اتفاقی نیست. موفقیت شما آروزی ماست. باما حرفه ای شوید. یک بار رانندگی رابیاموزید وبرای همیشه از رانندگی خود لذت واقعی راببرید. مطالب این وبلاگ کاملا تخصصی بوده و توصیه می شود از کلیه صفحات بازدید به عمل آورید. ازکلیه متخصصین بین المللی برای برگزاری دوره های مختلف در داخل و خارج دعوت به همکاری می گردد، لطفا رزومه کاری خارج از کشور خود را برای ما ارسال فرمایید.

مدیر وبلاگ : ramtin karimi
نویسندگان
نظرسنجی
نظرشما در مورد پروتال بین المللی رانندگی کریمی چیست؟








جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

                    
 
 
 

رنک الکسا

دیکشنری

اوقات شرعی

كد ساعت و تاريخ

پیج رنک

وضعیت آب و هوا

حدیث

رنک الکسا

ابزار امتیاز دهی

تماس با ما
پرتال آموزشی و استخدامی
نایت اسکین-ابزار گوکل
نام شما :
ایمیل شما :
نام دوست شما:
ایمیل دوست شما:

Powered by Night-Skin

نایت اسکین ، مرجع قالب و ابزارهای وبلاگ نویسیابزار معرفی وبلاگ به دوستان

استخدام نیوز
سیستم افزایش آمار هوشمند تک باکس

Check Page Rank of your Web site pages instantly:

This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service